Tuesday 18 August 2015

Aku Punya Kekasih

“Jujur, apabila aku memikirkan tentang kita… Aku ingin menangis dan menangis, cinta ini menyakitiku… Aku tak sanggup.”

“Sepanjang malam aku menangis, memikirkan kita… Dalam hati aku, aku mempersoalkan… Kenapa seorang wanita itu sangat beremosi? Aku marah! Sebenarnya, aku marah siapa?”

“Ya Allah, air mata aku terlalu mahal… Untuk menangis, hanya kerana sesuatu yang belum pasti buatku… Aku menangis dah berbaldi air mata… Namun, apa makna air mata tu? Sia-sia?”

“Semalam, aku berharap untuk  merasai ketenangan… Jadi, aku cuba untuk mencari ketenangan… Rupa-rupanya, bukan itu caranya untuk menghadirkan ketenangan dalam hati aku… Bukan dengan meluahkan kepadanya…”

“Malam tadi, tiba-tiba terdetik di hati kecil manusia kerdil ini. Sebenarnya… Apa yang aku inginkan dalam hidup ni? Di sayangi? Di cintai? Di agung-agungkan? Sebenarnya, apa makna bahagia?”

“Ada sesuatu yang aku tidak sepatutnya buat dari dulu lagi… Apa? Jatuh cinta! Aku jatuh cinta pada orang yang salah… Aku salah, ini salah aku…”

“Kenapa aku merasakan seolah-olah tidak punya apa-apa kepentingan??? Ya Allah, apa yang aku cari ni!”

“Aku harap apabila aku bangun nanti… Aku tidak pernah mengenali manusia bernama kamu. Namun, itu hanyalah satu harapan palsu. Takkan ada yang boleh putarkan kembali masa untuk hentikan waktu, detik, ketika kita mula-mula mengenali”

“Allah hadiahkan kami air hujan pada pagi ini… ”

“Ya Allah, sebenarnya… Apa yang aku takutkan dalam hidup aku ni? Aku takut kehilangan ke?”

“Ya Allah, kenapa aku tidak yakin dengan janji Mu? Teruknya aku…”


“Ya Allah, hadirkan sesuatu dalam hidup aku… Aku perlukan sesuatu… Tapi apa?”

Jadikan Allah tempat kau meminta, tempat kau memohon, tempat kau mengadu... 

Usah khuatiri jika tidak punya kekasih hati... Kerana bukan dia yang membuat mu bahagia, juga bukan dia yang memberimu ketenangan... 

Tetapi, Allah... Allah yang selayaknya di letakkan segala pengharapan... 

Saat sedih, mahu menangis, saat tiada siapa yang mendengar rintihan, saat semua orang disekeliling memekakkan telinga, membisukan mulut, kaki tangan kaku... Allah masih menanti kita... Jadikan Allah sebagai Kekasih hati... Jadikan Allah sebagai tempat mengadu... Yakinlah padanya... Dia sentiasa menunggu mu...


Yaaa... Kekasih mu itu sentiasa menunggu mu... Dia menerima mu walau dalam keadaan bagaimanapun kamu...


No comments:

Post a Comment